zondag 22 november 2015

Schat, ik ben even bloemen plukken.

ONE THOUGHT A DAY

Soms denk ik aan die dames.
Uit die films.
Die met zo'n mandje onder hun arm.
Lopen door een bloemenveld.

Het is niet echt.
Ik weet het.
Maar het idee.
Dat ze daarna.
Rustig op hun gemak.
Thuis komen.

En dan
 Zo'n bloemetje schilderen.

Daar denk ik dan aan.






NB1. Het schilderij is afkomstig uit rijksstudio waar schilderijen voor eigen gebruik gratis te downloaden zijn.
NB2. De tekst erop was de gedachten die mij te binnen schoot.
NB3. En toen moest ik natuurlijk deze poster maken. Je kunt hem gratis downloaden voor eigen gebruik.

ONE THOUGHT A DAY: PART 2

6 opmerkingen:

  1. Een glimlach op de maandagochtend, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke gedachte net zoals die dames wakker worden in een glad ongekreukeld bed met de lipstick nog netjes op hun lippen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer mooi geschreven. Ik moet zeggen dat mijn dag hierdoor veel beter is geworden. Ik ben zelf enorm dol op bloemen, dus leuk dat je dit meegenomen hebt in je gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen