zondag 10 november 2013

Friday fishing day

Friday fishing day

Dit weekeinde was het hier de zoete inval.
Onze zes kinderen brachten naast zichzelf ook vriend(inn)en mee.
Er waren afspraken, feestjes, voetbal, games, Holland Got Talent, films en pianospel. 
Kortom, het was een druk en gezellig kinderweekend!


Ik hield mijn nieuwe vrijdag visdag ritueel in stand.
Door weer een pond versgebakken mosselen en een kilo dampende kibbeling te kopen.
Bij onze geweldige visboer: Schuitemaker, zo heerlijk!
Het doet mij denken aan al die vers gebakken schol die ik als kind in de 'Noordoostpolder' at.

Volgens de mythe zou 'vrijdag visdag' zijn ontstaan, 
doordat de vissersboten dan van zee terugkomen en de vis dan het verst is.
Volgens internet is vrijdag visdag, omdat vroeger de katholieken op deze dag moesten vasten.

Maar ik vind het verhaal van die verse vis beter klinken!
En ik niet alleen! Vrijdag is het voor vele mensen visdag!
Op vrijdag is het altijd zo druk bij de visboer, dat ik een nummertje moet trekken. 
Maar dat heb ik er graag voor over!

Voor mij start het weekend op vrijdagmiddag met verse vis en bloemen!

Dit weekend kocht ik (naast vis) bij de bloemenkraam wel heel bijzondere bloemen.
Vijf grote takken met prachtige felgekleurde paarse besjes.



Ze kregen een ereplekje in ons huis.

Al was het een heel gedoe om ze goed in een vaas te krijgen.
Zonder dat alle prachtige paarse besjes van de takken vielen.
Uiteindelijk lagen er toch meer besjes op de vloer, dan dat er aan de takken zaten...
Maar bijzonder bleven ze!

\
Zouden die paarse besjes nu echt in de natuur zo groeien?
Of zouden de besjes speciaal zo gekweekt worden of zelfs geverfd zijn?
Ik weet het niet, maar och, wat vind ik ze mooi!
Uiteindelijk bedacht ik een (hoog) plekje voor ze.
Zodat niemand er tegenaan zou lopen.


Daar staan ze nu te pronken.
In een opgeruimd huis waar eindelijk bloemen weer tot hun recht komen.

Terwijl iedereen zijn/haar eigen ding deed.
Genoot ik het hele weekend van deze prachtige paarse besjes.


En natuurlijk ook van iedereen :-)


Op een onbewaakt moment.
Toen de huiskamer eventjes 'kindvrij' was.


Ruimde ik razendsnel de vele vuile glazen en kommetjes op.
Vouwde ik vliegensvlug de dekens op en zette ik alle kussens recht.
Schoof ik alle kinderspullen (schermen en opladers) aan de kant.
En schoot toen 'hup-hup' deze foto's met mijn camera.



Gewoon omdat ik zo blij ben dat het huis (ons leven) langzaam weer op orde komt.


Natuurlijk zijn we nog lang niet klaar en is er nog steeds heel veel te doen
Dit weekend ruimde ik (deels) de garage op, omdat die nog steeds vol verhuisdozen staat.
Daarbij is het zeer lastig klussen, als je niet bij je gereedschap kan...

Mijn lief legde stroom en verlichting aan, in de gang van het groene huis.
De klusjes lijst die we hebben is nog altijd eindeloos lang.


Maar ik maakte ook gebraden kip, die 24 uur had gemarineerd in karnemelk.
We genoten van de brandende open haard en Holland got talent.
En toen de kids naar bed/boven waren, genoten we samen van een mooie franse film.



Ik las zelfs de zaterdagkrant van A t/m Z.
Ik las en we aten voor het laatst met z'n allen aan onze oude eettafel.
Want donderdag komt onze nieuwe eettafel!!! (Blij!!)
Die we een paar maanden geleden gekocht hebben bij Loods 5.



Nu hebben we - zoals je ziet - nog twee eettafels in de huiskamer staan.
Die we aan elkaar schuiven bij feestjes of als er vriend(inn)en van de kinderen mee-eten.

Maar vanaf donderdag kunnen we met z'n tienen ruim aan onze nieuwe tafel eten.
Kan de tweede tafel er lekker weg uit de huiskamer, wat vast een heerlijke ruimte gaat geven!

Nou ja, als de kinderen natuurlijk straks niet alle zes iemand te eten meenemen...
Misschien ook een nummertjes apparaat bij de ingang? Net als de visboer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten