dinsdag 20 augustus 2013

#Villa Augustus #Dordrecht

Voor mijn vakantie sliep ik een nachtje in Villa Augustus in Dordrecht.
Maar ik had nog geen tijd gehad om erover te bloggen.
Terwijl ik zo onder indruk was van deze locatie!!

Maar ik moest het eerst even rustig laten bezinken.
Misschien kan je over Villa Augustus, ook pas bloggen als het augustus is.
Ik denk dat dat het is!



Wat is Villa Augustus?
- een oude watertoren waar je kunt slapen
- een kleine winkel, keuken en twee zaaltjes in zitten
- een tuin, moestuinen, kas (voor citroenboompjes) annex feestzaal zijn
- een restaurant, terrassen en hele leuke grote winkel bevinden
Tja, en nog veel meer.


Als je aan komt rijden zie je de watertoren al in de verte boven alles uitsteken!
En die is heel indrukwekkend, vooral met die bijzondere torenpunten erop.
Het lijkt net of je je ineens in een sprookje bevindt.
Dat zich achter deze dikke geheime muur afspeelt.


Over ieder detail is nagedacht.
Alsof er niet over is nagedacht.


Door het grote ijzeren hek kom je in de strakke 'Engelse tuin'.
Waarvan de ene kant uitkijkt over het water.
En de andere kant uitkijkt op de toren.


In gedachten zag ik een eenzame prinses boven in de toren turen over het water.
Zou die prins uit dat verre land haar ooit komen redden?

Maar wilde zij eigenlijk wel gered worden?


Ze kon immers zo op de watertaxi stappen.
Om zelf een prins te zoeken.
Maar waarom zou ze eigenlijk?


Villa Augustus heeft alles wat je je maar kunt wensen.
En daar hoef je geen prinses voor te zijn. 
Al voelde ik mij wel een beetje zo.


Want de hoge watertoren is net een oud kasteel.
Verstopt achter de vele bloemen.
En als een doornroosje heb ik hier dan ook geslapen.


Nou moet ik wel eerlijk bekennen.
Dat ik best blij was toen mijn prins met zijn ijzeren paard wel langs kwam.
Zonder de rozen kapot te hakken!!
Toen ik eenzaam in het restaurant zat.
Dat achter de watertoren ligt.


En waar ze mijn liefde voor keramiek (en lekker biologisch eten) delen.
(En ik mijn prins lekker voor mijzelf mocht houden.)


Maar eerst had ik natuurlijk honderden foto's gemaakt.
Van die prachtige toren en (moes)tuinen. 


Foto's van de 'citroenboompjeskas' Limonaia, 
waar ze het binnen met eenvoudige middelen zo mooi gemaakt hebben.
En de prachtige brug met bijbehorend terras.


Foto's van de vele verborgen hoekjes en juweeltjes.


Eigenlijk overal waar je maar kijkt.
Dit is slechts een selectie.

In de winkel kocht mijn lief een wit konijn (lamp) voor mijn dochters verjaardag.
Even waande we ons de prins en Alice in Wonderland.


Waarna we vroeg in een zeer diepe slaap vielen.


Omdat we die dag ieder keihard gewerkt hadden.
En dat de volgende dag weer moesten.
Tja, dat klinkt een stuk minder sprookjesachtig.


Maar deze inspirerende locatie wilde ik graag delen.
Volgende week hebben we dan ook mijn eerste teamdag van mijn werk.
Bepalen we er de kaders van ons (hopelijk net zo inspirerende) 'Augustus' plan.
Voor de regio Rivierenland: Tiel, Geldermalsen en Dordrecht.


We gaan de deuren open zetten.
De wind laten waaien.
Mooie dingen doen met andere middelen.
'Betrokken, samen, passie en ontwikkeling'.
Met en voor cliƫnten, vanuit onze professie maar vooral met elkaar en anderen.

En dat allemaal in Augustus :-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten