maandag 26 augustus 2013

niemendalletje #hergebruik

Dit is het moment om afscheid te nemen.
Als 45 jarige moet ik ook gewoon reëel zijn. 
Dat maatje 34-36 komt nooit meer terug.
Net zo min als de jurkjes die daarbij horen.


Ze hingen al heel lang werkeloos in mijn kast.
Het waren ooit mijn lievelingsjurkjes.
Eentje met geborduurde vrolijke bloemetjes van Laura Ashley.
En een stemmig zacht roze 'ruitje' van Turnover.
Dit weekend nam ik afscheid van hen, nou ja, een beetje.



Want het is niet alleen het jurkje of de prijs (al waren ze ooit best duur).
Maar het zijn ook die mooie stofjes, waar ik geen afscheid van kan nemen.

En toen ineens wist ik het, ik ging ze hergebruiken.
Want in mijn donkerbruin geverfde huis in Tiel,
zien mijn 'art deco' stoelen er ineens wel heel erg bruin en somber uit.

En ook al heb ik een vrolijk gestipt tafelkleed gekocht.
Er is meer nodig om Tiel tot 'thuis' te maken.


Van de verhuurster mag ik de wanden geen roze of paars verven...
Ze zei het op een toon van: 'dat wil toch geen mens'.
Maar ik dacht alleen; hoezo geen roze?


Dus ging ik maar aan de slag met schaar en schiettang.
En wat was dat heerlijk om te doen.
Zonder vooropgezet plan of ingewikkelde zoompjes.
Maar gewoon knippen en nieten :-)


Jaren heb ik daar tegenop gezien.
(Ik kocht de stoeltjes ruim drie geleden via Marktplaats.)
Maar altijd heeft iets anders voorrang gekregen.
En had ik geen tijd om stofjes uit te zoeken :-)

Ik ben heel erg blij met het vrolijke resultaat!

Nu ik eenmaal op gang ben, wil ik ze ook gaan verven.
Ik denk: 2x pastelroze, 2x pastelgroen (mint)
De roze verf heb ik al gekocht :-)


Heel langzaam krijgt mijn plekje in Tiel zo haar eerste kleur.
De donkerbruine schouw en keukenblok ga ik ook echt schilderen.
Als het dan geen roze mag, dan maar lichtblauw :-)


En oh wee degene die rode wijn op mijn stoelen morst!
Want los kunnen ze niet meer!

Maar tegen die tijd heb ik vast weer een ander jurkje.
Dat bijvoorbeeld veel te groot is :-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten