zondag 18 augustus 2013

#new wrong figurines #cooking #weekend

Donderdagavond reed ik via Rotterdam naar huis.
Want ik had op Marktplaats prachtige Jema beeldjes gevonden.

De Tom-Tom bracht mij bij deze reuze flat in Rotterdam.
Waar ik maar liefst op de elfde verdieping moest zijn!

En toen voelde ik mij toch wel een beetje provinciaals...


Een alleraardigste mevrouw deed gelukkig open.
In een huis dat op de galerij al uitpuilde van de beeldjes.

Maar ik had er geen oog voor.
Want ik zag alleen de gekleurde papegaai klok op tafel.
En die was zo kitsch, fout, glimmend en kleurrijk!
En ik... ik vond hem zoooo mooi!



Voor 12,50 werd ik dan ook de trotse eigenaar van deze Jema papegaai.
De klok doet het uitstekend, een niet te missen 'tik-tak'.
De oude eigenaar blij met mijn blij zijn, en ik dolgelukkig met mijn vondst terug in de lift.

Mijn lief is minder blij met het 'getiktak'.
Het is een hele drukke tik-tak.
Alsof de papegaai een beetje gestrest is.
Een beetje heel erg eigenlijk...
Maar ja, dat hoor je pas na een dag of twee ;-)



Het volgende adres was naast de Euromast.
Letterlijk en ik verzin het niet!
In een geweldig pakhuis in artdeco stijl.

Waar ik helaas niet omhoog mocht en de eigenares zelf naar de lobby beneden kwam.
Waarna ik deze goudvissen van Jema Holland aan mijn verzameling mocht toevoegen.


Zij tikken niet.
Ze zijn verdacht rustig.

Ze inspireerde mij dit weekend tot het maken van een heerlijke vismaaltijd:
met tomaat, kappertjes en groene olijven.
Alleen had ik geen filet genomen.
Dat was niet zo handig, al die graatjes...

Maar de salade van sla, selderij en venkel compenseerde dit gelukkig.
Ik had uit een kookboek een heerlijke lauwwarme dressing gemaakt:
Van ansjovis, roosmarijn, knoflook, olie, mosterd en (3 minuten gekookte) eieren.
Dat laatste was vast de inspiratie van de papegaai.


Ik raakte zo geïnspireerd dat ik 's avonds ook nog eens twaalf citroentaartjes bakte.
Die we natuurlijk niet allemaal opkregen met z'n tweeën.
Slechts negen...



  De andere vier (na het tafel dekken drie) serveerde ik vanmorgen als ontbijt.
Met müsli, aalbesjes, yoghurt en citroenwater.


En nu is het tijd om te gaan slapen!
Het was een heerlijk weekend!


Welterusten!






2 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit leuk omschreven, mooie foto's ook!
    Ik ga je zeker volgen.
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog.

    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen